Logo Logo

نمایش خبر

کد خبر: 2 تاریخ انتشار: 20/08/1398 10:01:05 ق.ظ

به گزارش روابط عمومی انجمن ترومبوز هموستاز یاران: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در حکمی دکتر پیمان عشقی را به عنوان مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران منصوب کرد.

در بخشی از این حکم آمده است: سازمان انتقال خون از بدو تاسیس محلی برای حضور و همکاری صاحبنظران و دانشمندان این عرصه بوده است، ضروریست شرایطی فراهم نمائید تا چراغ علم و پژوهش آن مجموعه با جلب همکاری دانشمندان و مراکز آموزشی و پژوهشی داخل و خارج کشور فروزانتر شود آن مرکز علاوه بر جایگاهی برای تربیت دانشجو و متخصصین مورد نیاز کشور، می تواند بعنوان محلی مناسب برای همکاریهای بین المللی و منطقه ای و همچنین تحقیقات گسترده در عرصه های گوناگون علوم پایه و بالینی توسعه یابد.

شایسته است در سطح ملی قابلیت های درون دانشگاه های علوم پزشکی و غیر پزشکی و همچنین مراکز پژوهشی کشور جمع آوری و سازمان بعنوان مرکز هماهنگی ملی آموزش و پژوهش در این عرصه مهم عمل نماید .

بی تردید نقش دانشمندان و دانش پژوهان خارج از کشور بخصوص ایرانیان علاقه مند و صاحب نام در دانشگاه های معروف جهان می تواند به پیشرفت در این گام اساسی کمک کند .

ایجاد چتری جهت جمع آوری و حمایت شاغلین پارک های علم و فناوری و شرکتهای دانش بنیان و محققین جوان که از سلول تا پروتئینها و فرآورده های مرتبط در عرصه های تشخیص، درمان و ترکیبات داروئی تلاش می کنند به شدت جایگاه آن سازمان را متعالی تر خواهد ساخت.


نظرات

چندرسانه‌ای

انجمن در آپارات